Aktiveringsleksaker

 
När det gäller aktivering inomhus (förutom ren lydnads- eller trickträning) så har vi ett par saker som vi tycker funkar superbra. Dels våra älskade godisbollar, som finns in 100-tals olika modeller och utföranden, men vi föredrar den här: 
Hållbar, t.o.m för labradorerna (hade en annan i tunnare hårdplast fram tills igår, den är numera i molekyler..), billig, låter inte och för att försvåra kan man stoppa lite papper i.
Toppenbra och funkar även för små hundar och valpar. Jag brukar alltid fylla en boll då jag ska lämna hundarna hemma, så har de att pyssla med ett par minuter i alla fall. 
 
Min nästa favorit är tomma toarullar med godis i. De är favoriter just för att man alltid har dem hemma. Mindre kul är att det blir väldigt skräpigt av dem.. Mathias avskyr dem och vi hittar ofta tuggade bitar av toarullar i sängen, soffan, ja överallt! 
 
Vanliga aktivitetsspel för hundar ger jag däremot inte mycket för. När hundarna lärt sig dem, vilket de gör snabbt, blir det ingen utmaning för dem eftersom de inte går att förändra. Men däremot köpte jag en sån här för ett tag sedan och den är helt suverän: 
Så här beskrivs den: 
Ett krävande aktiveringsspel för hunden som kräver lite mer utmaning
Memory Trainer består av en foderautomat med en roterande behållare med justerbar öppning för frisläppande av godsaker. Hunden får godisen genom att trycka på fjärrkontrollen och svårighetsgraden kan ökas genom att placera fjärrkontrollen längre ifrån foderautomaten. Fjärrkontrollen fungerar på ett avstånd på upp till 40m från foderautomaten.
 
Superbra och kan verkligen rekomenderas! När hunden lärt sig till 100%, ja då kan du försvåra genom att gömma själva fjärrkontrollen, så får du dubbel träning! Det enda är att jag köpte min begagnad så jag har inga intruktioner och jag får den inte riktigt att minska antalet godisar som kommer ut varje gång, men det är ju ingenting som hundarna gnäller över direkt.. ... 
 
 
 
Allmänt, prylar | Aktiviering | |
Upp